09.03.2020

Slovenské, sezónne a čerstvé. Sanagro otvorí svoju prvú družstevnú predajňu

Slováci by mali jesť kvalitnejšie potraviny. Toto je jeden z cieľov poľnohospodárskej skupiny SANAGRO, ktorá sa aj z tohto dôvodu rozhodla otvoriť v bratislavskom Fresh markete svoju vôbec prvú družstevnú predajňu. Tá ponesie rovnomenný názov - SANAGRO.


Prioritná je sezónnosť

„Pri budovaní vlastnej predajne sme stavali na štyroch základných pilieroch – vlastný chov, čerstvosť, kvalita a sezónnosť. To znamená, že v obchode budeme predávať len to, čo dopestujeme alebo dochováme na vlastných farmách, prípadne na farmách, ktorým pomáhame manažérsky či obchodne,“ uvádza Dušan Krajči, ktorý je zodpovedný za otvorenie predajne SANAGRO, pričom v tomto smere apeluje na sezónnosť.

Skupina SANAGRO sa stotožňuje s tým, že základom kvality a čerstvosti potravín je práve ich sezónne dopestovanie. „V zime u nás nenájdete čerstvú zeleninu, pretože vieme, že ju v zime nevieme kvalitne dopestovať. Výrobky, ktoré u nás môže kupujúci nájsť, budú čerstvé balené mäsá, prírodné šťavy, mlieka a syry. Časom chceme pridať vlastné vajíčka z voľného výbehu, ako aj ďalší tovar ako napríklad balený bio hrach a iné strukoviny,“ dodáva. 

Družstevná predajňa bude po zabehnutí zároveň fungovať na systém objednávok. „Zákazník si objedná produkt a my mu ju o na dohodnutý termín pripravíme na predajni. Zaručíme absolútne čerstvosť a kvalitu.“

Kvalitné mäso bude zostávať na Slovensku

Rozmanitosť a pestrosť ponuky sa bude časom rozširovať, najmä podľa možností skupiny SANAGRO a zároveň podľa požiadaviek zákazníkov.

Prioritné zameranie predajne však bude na mäso. Dôvod je jednoznačný. „Väčšina mäsa, ktorá sa na Slovensku dochová, je určená na vývoz. Jeho ceny totiž diktuje trh a trh je neuveriteľne pokrivený. Výkupné ceny mäsa sú u nás nastavené až o tretinu nižšie, ako naše výrobné. Preto slovenským farmárom nedáva žiadny ekonomický zmysel predávať mäso na spracovanie na Slovensku, čo je veľká škoda,“ pripomína Dušan Krajči.

SANAGRO sa však tento trend snaží zvrátiť. Jedným z krokov je práve otvorenie vlastnej družstevnej predajne. Mäso, ktoré by inak malo smerovať na vývoz, budú predávať Slovákom vo vlastnej predajni. „O jej otvorení sme uvažovali dlhšie. Nakoniec sme sa rozhodli pre priestory vo  Fresh markete, ktorý je na to ideálny. Otvárať budeme už čoskoro,“ uzatvára Dušan Krajči zo SANAGRA.